Marketing mobilny nigdy się nie kończy

Grafika dotycząca mobilnej strony www zrealizowanej przez trzypunkty - studio komunikacji wizualnej i użyczona na potrzeby artykułu.
Grafika dotycząca mobilnej strony www zrealizowanej przez trzypunkty - studio komunikacji wizualnej i użyczona na potrzeby artykułu. www.trzypunkty.pl
Jesteśmy podłączeni do sieci, to fakt. Kto z nas nie ma konta na Facebook i nie śledzi na bieżąco znajomych i ulubionych marek? Kto nigdy nie ćwierkał na tweete’rze? Komu z Was nie zdarzyło się w pierwszym odruchu o poranku sięgnąć po telefon by sprawdzić „co w trawie piszczy”? Kto z nas nie sprawdzał i nie porównywał ofert w sieci lub nie kupował niczego online? Nie da się zaprzeczyć, ze dzięki technologii mobilnej zmienił się przepływ informacji, reklamy, sposób kupowania, zmieniliśmy się także i my.

Postanowiłam zebrać trochę danych na temat tego gdzie, jak często i w jakim celu korzystamy internetu na urządzeniach mobilnych. Wyniki poszukiwań, mówią same za siebie.

77% użytkowników używa przeglądarki mobilnej by przeszukiwać internet
48% ogląda video mobilnie
63% używa Social media tylko online
33% przegląda treści na urządzeniach mobilnych oglądając telewizję
22% buszuje w sieci nawet czytając gazety


Ale to nie wszystko….

39% z nas zabiera telefon ze sobą nawet do toalety :)


Ten ogromny potencjał dla reklamy mobilnej, która dociera do ponad ¾ użytkowników, skłonnych do kliknięcia w reklamę mobilną, która ich zainteresuje, a w konsekwencji nawiązania kontaktu z firmą lub dokonania zakupu.
Czego najczęściej szukamy w sieci? Okazuje się, że najczęściej poszukujemy informacji nie o dużych firmach a o lokalnych ofertach od kin, restauracji po usługi (95%) oraz do sprawdzania opinii o produktach dostępnych w sklepach, porównywaniu cen (79%) a także do…korzystania z promocji.

Wniosek z tego jest jasny. REKLAMA MOBILNA DZIAŁA.


Ale jaka powinna być dobra reklama mobilna? Napisano o tym setki artykułów, przygotowano tyle samo infografik. Ja wybrałam kilka zasad skutecznej reklamy mobilnej, które sprawią, że Twoja reklama nie zginie w tłumie.

1) Najskuteczniejszą reklamą mobilną jest taka, która pozwala użytkownikom zaangażować się w jej kształtowanie, wpływanie na jej przebieg oraz wynik. Dzięki temu istnieją duże szanse, że twoja reklama mobilna przerodzi się w viral.
2) Dostosuj swoją kampanię pod względem geolokalizacji oraz grupy docelowej, do której kierujesz swój przekaz. Pamiętaj, że najbardziej aktywną mobilnie grupą są użytkownicy pomiędzy 25 a 40 rokiem życia.
3) Zadbaj o czytelność i przejrzystość swojej reklamy. Weź pod uwagę stosunek tekstu do grafiki i przemyśl dobór kolorów. Tekst znajdujący się na jasnym tle jest dużo bardziej czytelny a jeden mocny akcent kolorystyczny podkreśli call to action.
4) Nie rozpisuj się, przeciętny użytkownik przeczyta tylko kilka pierwszych słów. Twoja reklama powinna być zwięzła i treściwa. Baw się słowami, to sprawi, że Twój przekaz jeszcze bardziej zapadnie w pamięć.
5) Pamiętaj o responsywności i dostosowaniu rozmiaru reklamy do ekranów urządzeń mobilnych.
6) Reklama lekkiej wagi to rzecz cenna. Pamiętaj, że użytkownicy mobilni często mają ograniczone możliwości jeśli chodzi o łącza internetowe, zatem reklama nie powinna być cięższa nić 100 kd.

Powodzenia w działaniach!

Zapraszam do dyskusji na temat reklamy mobilnej oraz szeroko pojętej tematyki reklamy i marketingu :)
Magdalena Kobiałko
Trwa ładowanie komentarzy...